Chirurgiczne usuwanie zmian błony śluzowej jamy ustnej

Regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym pozwalają zdiagnozować nie tylko próchnicę zębów czy choroby dziąseł, ale też zmiany patologiczne błony śluzowej jamy ustnej. Przybierają one formę guzów, wrzodów lub torbieli. Najczęściej nie stanowią one bezpośredniego zagrożenia dla życia pacjenta, co nie oznacza, że nie powinno się ich leczyć. Usuwanie łagodnych zmian w jamie ustnej dotyczyć może m.in. włókniaków, naczyniaków czy torbieli zastoinowych gruczołów ślinowych.

czytaj dalej →

Jak wygląda praca higienistki stomatologicznej?

Witajcie nasi aktualni i przyszli Pacjenci – z tej strony higienistki Dentest Clinic. Chcemy Wam pokazać, jak wygląda nasza praca w klinice oraz co możemy zrobić, aby Wasze uśmiechy były promienne i śnieżnobiałe!

Implanty zębowe

Coraz więcej osób marzy o pięknym i pełnym uśmiechu, a ten nierzadko pomaga w życiu prywatnym czy zawodowym. Jednak wciąż dużym problemem są braki w uzębieniu, które dotykają wielu z nas. Aktualnie najlepszą odpowiedzią na utratę zęba jest wszczepienie implantu, które przynosi korzyści niedostępne przy zastosowaniu innych metod leczenia protetycznego. Wciąż udoskonalane techniki i wykorzystywane materiały sprawiają, że implant najlepiej zastępuje naturalny ząb, przywracając pacjentom pełen komfort i estetykę uśmiechu.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Jeszcze do niedawna choroby miazgi, czyli wewnętrznych tkanek zęba, wiązały się często z koniecznością jego usunięcia. Na szczęście stomatologia stale się rozwija i zaawansowane stany chorobowe zębów nie zawsze oznaczają ekstrakcję. Endodoncja, powszechnie nazywana leczeniem kanałowym, to dziedzina stomatologii, która przyniosła dentystom skuteczne narzędzia w walce o piękny uśmiech pacjentów i zdrowe zęby.

Próchnica zębów mlecznych

Próchnica zębów mlecznych jest powszechnym problemem na całym świecie, a Polska należy do krajów o jej wysokiej zapadalności i intensywności. Badania epidemiologiczne potwierdzają, że choroba próchnicowa pojawia się już u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym.

Obalamy 6 dentystycznych mitów ciążowych

Z chodzeniem w ciąży do dentysty wiąże się bardzo wiele mitów. Nie wierz w nie, bo skutki unikania stomatologa mogą być fatalne. Choć optymalnym rozwiązaniem jest wyleczenie wszystkich zębów przed zajściem w ciążę, to zdarza się, że już w jej trakcie zachodzi konieczność odwiedzenia dentysty.

Krótkie wędzidełko języka

Czy wiesz, że krótkie wędzidełko języka utrudnia karmienie dziecka, a w przyszłości może być przyczyną wad wymowy i wad zgryzu?

Ubytki niepróchnicowego pochodzenia

Wizyta z ubytkiem w zębie u dentysty często kojarzona jest wyłącznie z chorobą próchnicową. Jednak powstawanie ubytków w zębach nie zawsze jest spowodowane działaniem bakterii próchnicotwórczych. Ubytki w zębach mogą powstawać na skutek działania czynników mechanicznych, chemicznych, a także stresu, który powoduje patologiczne zaciskanie zębów i tarcie nimi o siebie. Ubytki pochodzenia niepróchnicowego powodują nadwrażliwość zębów, a nieleczone prowadzą do zapalenia miazgi, które objawia się dolegliwościami samoistnymi.

Afty

Afty to najczęściej niewielkie ubytki błony śluzowej jamy ustnej w postaci okrągłych lub owalnych nadżerek. Są pokryte białym nalotem i mają czerwone obrzeże. Najczęściej zlokalizowane są na śluzówce policzków lub warg. Mimo swoich niewielkich rozmiarów afty są zmianami niezwykle uciążliwymi i bolesnymi, utrudniają normalne funkcjonowanie i obniżają komfort życia. Nawet zwyczajne czynności, jak spożywanie słonych lub kwaśnych potraw, picie gorących napojów czy mycie zębów przysparzają wiele bólu. Na szczęście w większości przypadków afty goją się samoistnie w przeciągu kilkunastu dni.

Profesjonalna higienizacja jamy ustnej

Codzienne dbanie o zęby to najlepszy sposób, aby uniknąć ubytków i rozwoju próchnicy. Jednak mycie zębów, płukanie jamy ustnej czy nitkowanie to nie wszystko - warto raz lub dwa razy w roku wybrać się do dentysty na profesjonalną higienizację. To zabieg, który pomoże dokładnie wyczyścić zęby w miejscach trudno dostępnych przy szczotkowaniu oraz usunąć przebarwienia na ich powierzchni – dzięki temu możesz uzyskać efekt wybielenia!